Announcement

Collapse
No announcement yet.

langgard: Rematch med GTI`en

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• langgard: Rematch med GTI`en

(gamle tråden kan slettes eller ligge der til latter)
    Bilen er fortsatt til salgs men jeg har på en måte gitt opp på grunn av laber interesse å dumme folk som forventer att jeg skal klare å montere vr6en i løpet av 8timer å vise bilen langt pokkerivold senere på kvelden :P

Planen er som følger.
    1. Få ett klart svar angående fast jobb + lån på ca 20 (har forsterkere frontsett og spiller så dette bør holde lenge) :P
    2. ribbe alt av gamle kabler. X
    3. bygge om til VR6
    4. knuse custom dashen min å legge litt mer planlegging i den neste
    5. trekke kabler så de ikke detter ned på gasspedalen for en gangs skyld
    6. Dempe bilen skikkelig
    7. bruke linjal/meterstokk og kalkulator muligens også en blyant når jeg bygger kasse
    8. Bruke like signalkabler på alle ampene :P (nå er det da 1 stinger 1 monster og 1 himemekk :P ) X
    9. fikse en løsning som tilater reservedekk (ouch tough one) *strøket*
    10. shine lakken litt (mulig hellakkering i samme farge om noen gjør jobben billig?)
    11. Bytte gummien på 17" (Tufte, ja det er den gummien som satt på da jeg kjøpte felgene )
    12. bli ferdig :P

Utstyr som ligger i planene ( x = kjøpt)
    Pioneer DEH-P88RS (x) (vurderer Alpine indash og dsp, men dyrt )
    Audison Lrx 1400, monoblokk (x)
    Audison Lrx 4300, 4 kanaler (x)
    Hertz HSK 163 kompsett (x)
    Hertz HX 300 D x 2

Kabler osv: Connection
    3 x 5m signalkabler X
    3-4m assotert strømkabel X
    sikringsblokker X
    fordelingsblokker X

Dempematriell:
    her trenger jeg litt tips, så jeg dukker vel opp hos anders og kenneth, selv om jeg er skeptisk etter siste besøk for da var kenneth omtrent sånn > < og skulle ha alle til å danse nakne til avrill :P

Rockford F, T30001bd selges HBO 5500kr (masse krutt jeg ikke trenger, er jo tross alt en liten golf)
    Last edited by langgard; 08-05-2009, 02:00.
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Da har jeg sitti å grubla å fundert noen dager igjen da

har layouten til nye dashen sånn noenlunde klar oppi topplokket, å det blir omtrent det samme som sist men bare med hele 3veis settet i dashen, å vinklingen blir litt flatere.

kabler osv har jeg også snart en komplett plan på, installerer litt programmer for å tegne opp en layout over kabler osv nå.
    6ch kabelen fra connection er vel kanskje like grei å kjøpe i stedet for å trekke 3 separate?

demping har jeg sett såvidt på :P den pakka med 8.1kvm duger vel greit? kanskje det blir litt lite om jeg skal ta tak dører bagasje og gulv? noen inspill på om det holder eller om jeg skal ha noe mer?

Strøm:
    blir tidligere nevnte 50mm2 fra batteri å bak til splittblokker og maks hva ampene klarer derifra (35mm2?)
    jeg kommer nok til å byttte ut varta batteriet med noe annet ganske fort.
    så over til kondensatorer, sårt tema har jeg skjønt :P skal jeg ha med 2 x 1F eller skal jeg droppe dem siden jeg alt skal bytte batteri?

sub plassering er jeg ikke helt enig med meg selv med enda, men jeg har vært inne på tanker som å støpe dem inn på hver sin side i hulrommet bak lyktene men der er det jo forskjellig volum på sidene pga tankpåfylling.

også har jeg vært inne på tanken om noe i samme stil som anders har i civicen.
    men dra opp gulvet, lagge rammeverk og ha kasse, amper, og alt i moduler med hurtigkoblinger så jeg kan fiske ut reservehjulet på en 10minutters tid om krisen er ute. jeg skal jo tross alt ha dette som bruksbil for emma vil jeg nok aldri klare å stille i uansett tror jeg :P

forsterker modulen hadde jeg en plan om å få på en aksling så jeg kan vippe den opp så det eneste jeg trenger å ta ut av bilen for å få tak i reservehjulet er kassa.

tilbakemeldinger mottas med takk, om du ikke er ett rævhøl å knuser alle mine drømmer
    VW Golf IV GTI : Pioneer ODR - Audison - TangBand - Scan-Speak - Hertz - Connection -

Comment

Originally posted by langgard View Post

sub plassering er jeg ikke helt enig med meg selv med enda, men jeg har vært inne på tanker som å støpe dem inn på hver sin side i hulrommet bak lyktene men der er det jo forskjellig volum på sidene pga tankpåfylling.
      Hehe... det er da ikke noe problem det... fikk 2 like kasser der jeg :P
      Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
      Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
      Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
      -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

jo men du har vel dratt kassene lenger ut enn jeg vil ha dem :P

Comment

men, mene å huske på at hvis jeg ikke hadde hatt den innsvingen på dem inn bak baklyktene, så ble dem på ca 20-22l, så de måtte nesten bli den størrelsen for min del da...
          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]

Comment

får dra med meg kalkulator å tegnebrett ut i morgen tenker jeg
            muligens fått en til å trekke setene også. ny skum til framsetene er også muligens på vei snart også.

så da må jeg bare finne ut om det kan skaffes riktige farger

Comment

Hvor store kasser trenger du da?

Comment

det har jeg ikke sjekka enda

men så har jeg heller ikke kjøpt elementer enda

Comment

Ser ut som det blir hertz på deg?

ES300-25liter
                  ES300D-28liter
                  HX300-13-20liter
                  HX300D-10-15liter
                  ML3000-20-30 liter
                  HXS300D-10-15 liter

Så rundt ett par og tjue liter er vel ikke mye feil :P
                  Last edited by LLH; 02-07-2007, 00:49.
                  sound.vision.soul

Type R

Comment

det ser sånn ut ja.
                    men usikker på om jeg skal ha ES eller om jeg bare skal klinke til med HX med en gang

Comment

fikk to søte forsterkere i posten i dag.
                      så da var det bare å kaste seg videre for å handle litt kabler og diverse.
                      begynner å kaste ut diverse på fredag tenker jeg.

har da ivertfall fått _GO_ på noen måneder til med jobb. så kliner vel ratt til med ett lån så jeg får kjærra ferdig en gang.

Comment

litt av det som skal inn ivertfall

fra venstre: Audison CS300(skal i bobla), Audison Lrx1400, Audison Lrx4300 og diverse kabler og splittblokk.
                        så får se om jeg får røska ut litt mer etter jobb i morgen å begynne hardt over helga med kassebygg og dash støping om jeg har igjen nok polyester.
                        Last edited by langgard; 05-07-2007, 22:04.

Comment

ja da fikk jeg da gjort litt i dag (eller tekninsk sett i går, mandag).
                          ribbet hele bilen for interiør og tepper.

begynt å planlegge litt bagasje og lagde forsterkerrack.

så fortsetter litt i morgen tenker jeg

så pluss det faktum att jeg klarte å smelle døra over ene diskanten (hmm handle nye? :P) så går alt fremover for øyeblikket
                          Last edited by langgard; 10-07-2007, 03:06.

Comment

ratatataaa.
                            da mangler bilen plutselig frontfanger,grill,lykter, frontbjelke og radiator ;P
                            lurer på hva som har skjedd der jeg hehe.

sånn videre har jeg tenkt og krangla litt med meg selv om hvordan jeg skal ha subene (ja jeg vant ) så har begynt såvidt med ett utgangspunkt i ei gammel kasse jeg hadde.

planer for dagen i morgen(idag)
                            plukke ut gti motoren og merke ledningsnett og kanskje få lagt inn vr6 nettet med litt flaks å lite motgang.
                            Last edited by langgard; 11-07-2007, 03:48.

Comment

motorhelvete er ute, så skal vel inn med vr6`n i dag, bare sjekke timing på registerkjedet en tur til for sikkerhetsskyld. gidder ikke flytte over topper etter første oppstart liksom

Comment

Working...
                              X